Anslagstavlan

Styrelsen vill hälsa alla nya medlemmar välkomna till vårt fina koloniområde

Om ni som nya medlemmar (även gamla) har några frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta styrelsen.

ros 15

Räkfrossa fredagen den 14 augusti

Trevlig kväll, Lena Mårtenson tog en överlägsen seger med sin pumpa, Elisabeth Angrimer vann med minsta marginal över Stefan Alkhagen, Åtta kilo räkor gick åt, härligt väder!

Några bilder från kvällen.......

Rakfrossa 3

8 kilo räkor!!!

Rakfrossa

Under festen......

Rakfrossa 1

Under festen

Rakfrossa 2

Under festen......

Pumpa 15

Resultat av Pumpa-tävlingen

Lena med segerpumpan

Lena Mårtensson- Segrare i Pumpa-tävlingen

Stefan pumpa

Stefan Alkhangen- klar trea i Pumpa-tävlingen

JUBILEUMSFEST - SOLVIKENS KOLONIFÖRENING 25 ÅR!

2015-07-18

Solvikens koloniförening firade 25-års jubileum som koloni lördagen den 18/7 2015! Dagen började med tipspromenad som vanns av Elisabeth Bengtsson. Efter tipspromenaden serverades snittar, små korvar, chips och fläderbål med jordgubbar. Första tävlingen var att kasta ringar på flaskor, även denna gång lyckades Elisabeth Bengtsson kasta så bra att hon tog hem vinflaskan som var längts bort!!
Efter detta gällde det att kasta pil på guldhjärtan, på baksidan fanns ett nummer som angav vilken växt man vunnit, alla fick pris! Efter detta började grillen att värma upp tältet, grillad karré, coleslaw,  potatissallad. Nu vidtog det mest spännande, chokladhjulet, även här vann alla flera chokladbitar. Som avslutning serverades kladdkaka,grädde och jordgubbar, smaskens! Under kvällen sjöngs flera sånger med glädje i rösterna. Alla tyckte det var en trevlig kväll, alla vann olika vinster, sällskapet skrattade och var på ett topphumör!

Nedan visas några bilder från jubileumsfesten....

Sol 1

Arrangörer förbereder mingel och dryck

Sol 2

Mingel......

Sol 3

Stefan och Sven rättar tipspromenad

Sol 4

Kastar ringar över vin, öl å vatten

Sol 5

Chokladhjulet rullade till allas glädje, vinst till alla!

Sol 6

Sol 7

Sol 8

Sol 9

Grillat, coleslaw och potatissallad

Sol 10

Sol 12

Grillmästaren in aktion........

Sol 13

Trötta vandrar vi hem efter en supertrevlig kväll

Alla vann fina priser som kom från Träslövs trädgård, Växtriket, Blomsterlandet, Coop Forum, Hajen, Jem å fix, Harald Nyborg!

Kolonivandring 2015-06-26

Det var aktivitetsgruppen som tagit initiativ till en kolonivandring som genomfördes i härligt väder och med Sven och Strebe som ciceroner.

Vi som deltog fick ta del av hur föreningen flyttade från annat ställe till den plats det ligger idag. Förevisades bilder från hur det såg ut då det började- mycket intressant.

Bilder ligger under "Om Föreningen".

Här publiceras några bilder från kolonivandringen och aktivitetsgruppen bjöd på grillad korv med bröd.

En jättetrevlig vandring som skapar tillfälle till möte mellan kolonilottsinnehavare- ETT STORT TACK!!

Kolonivandring 15 1

Kolonivandring 15 2